Lekker beesten tussen de dieren?

Het kan in Dierenrijk (vlakbij Eindhoven)! Hier kun je (samen met je ouder(s), vriendje(s), familieleden of zelfs de héle klas) slingeren als een aap, lopen als een ooievaar of een ander dier imiteren in een van de vele speeltuinen. Maar, in dit park sta je ook neus aan neus met ijsberen, zeehonden, tijgers, roofvogels en nog veel meer dieren!

Dieren dichtbij
In Dierenrijk kun je de dieren van dichtbij ontmoeten omdat bij veel verblijven hekwerk is vervangen, voor een vrij uitzicht. Tijdens verschillende presentaties kun je dieren van nòg dichterbij ontmoeten. Bezoek bijvoorbeeld de presentatie van de verzorging van de Aziatische olifanten.

Vogelrijk, de grootste volière van Europa
In Dierenrijk kun je niet alleen zelf lekker beesten tussen de dieren, maar scheren de vogels ook nog eens letterlijk over je hoofd! In het nieuwe Vogelrijk, de grootste volière van Europa, leven meer dan honderd vogels waaronder brandganzen, goliath reigers, Europese zeearenden, zwarte ooievaars en jufferkraanvogels. Ook het in Nederland bekende pelikanentrio Groenerick, Blauwerick en Roderick leeft hier! Maak een wandeling door Vogelrijk en kom alles te weten over deze grappige en interessante vogels.
Zie met eigen ogen hoe verzorgers de dieren trainen om ze goed te kunnen verzorgen: “Sibu, lift!”

Dierenrijk is 365 dagen per jaar geopend!

Bezoek ook de voederpresentaties. Als de verzorgers de dieren hun maaltijd geven, kun je van alles aan ze vragen. Wat voor voedsel krijgen de dieren? Houden ze ook van een lekkere snack tussendoor? En terwijl de verzorgers je antwoord geven, kun je de dieren extra goed zien. Ook is er een rondleiding op zondag door vrijwillige gidsen.

Een heerlijk dagje genieten!
Vanaf De Peelbloem ben je slechts in 30 autominuten bij Dierenpark Nuenen.
Voor meer informatie: www.dierenrijk.nl