De Peelbloem Dagbesteding Het Wilgenroosje

Dagbesteding Het Wilgenroosje biedt de deelnemer een unieke en authentieke omgeving waar met passie en volle aandacht wordt begeleid.

De dagbesteding is speciaal omdat er veel begeleiding is per deelnemer. Daardoor worden observaties gelijk omgezet in juiste reacties.

Onze deelnemers behouden minimaal hun functioneren en tot nu zelfs ‘groeit’ ieder deelnemer.
We gaan voor een grote vertrouwensband tussen de begeleiders, de deelnemer en de familie van de deelnemer.

De methode van omgaan en begeleiden van de deelnemers is uniek. De eigen begeleidingsmethode kijkt en handelt naar de authenticiteit van de deelnemer en de deelnemers onderling. Van dag tot dag wordt gehandeld, bijgesteld en verbeterd wat mogelijk is door ons gedreven team en zo’n kleine groep deelnemers.

Er wordt niet standaard geselecteerd op nivo of leeftijd. Bij Stichting De Peelbloem wordt, samen met de deelnemers en hun familie, gekeken en bepaald of de persoonlijkheden bij elkaar passen. Dat vinden we  erg belangrijk omdat we op deze wijze aan iedereen een veilige en plezierige omgeving kunnen bieden.

Veel aandacht gaat uit naar de zelfstandigheid van de deelnemers. De activiteiten die daarvoor worden ondernomen bevatten de dagelijke dingen: boodschappen doen, schoonmaken tot en met een appel schillen.

Door direct contact met verantwoordelijke begeleiders kunnen verzoeken of vragen direct worden besproken en zo vaak mogelijk snel gehoor aan worden gegeven.

Dagbesteding Het Wilgenroosje is onderdeel van Stichting De Peelbloem